28 januar 2013

Fargerheim Gård.

Etter så mye venting og mye usikkerhet så Nå kan eg endelig vise frem Fagerheim gård, som er våres!


VELKOMMEN INN for en titt. Det er sinnsykt mye som skal gjøres før vi kan flytte inn. Selve huset er et stort restureringsprosjekt. Men tenk den dagen vi er ferdig!!


Inngangsdøra







Her ser dere huset!! Her må det nytt tak, nye vinduer og ny kledning og ikkje minst ny inngangsdør....den som står i nå, er bare en vanlig dør!! Vi skal ha alle vinduer lik dem som står i fra før, men bare 2 lags vinduer. Huset på gården er ikkje stort, men eg ser frem til et mindre hus. 

Men dette skøttet som står rett ved huset skal vi med tiden innrede som soverom og kontor.


Kjøkkenet, her skal en vegg fjerne for at kjøkkenet skal bli litt større. Enn ser veggen på bilde under her.
Her må det legges helt nye gulver, hele 1 etasje må det nytt undergulv.


Litt av stua.



Bad  og vaskerommet

Her skal det bli loftstue

Gang oppe i 2 etasje, vi skal tett igjen her, så minstemann får et større soverom.



Låven
Noen sier vi er galne!! For her er det mye jobb som må gjøres. Men vi har endelig fått det vi ønska oss!

11 kommentarer:

  1. gurimalla såååå sjarmerende....det kommer til å bli så lekkert!!!

    jeg gleder meg til å følge prosessen fra dag 1 ....dette gleder jeg meg til, sammen med dere :-)
    Ligger det helt nede ved vannet? og hvor er det?

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ligger ca 3 mil ifra Mo i Rana. Ja i får den flotte havutsikten. Vi går over veien, så er vi med havet.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så spennende ! Gratulerer så mye - og lykke til. Det er mye jobb dere har tatt på dere - skal bli spennende å følge med
    :-) Nina

    SvarSlett
  4. Så SPENNENDE! Gleder meg til å følge fremgangen:) Dette er noe sånn som jeg absolutt kunne tenkt meg til å gjort selv! Men man skal holde hodene kalde, slik at man ikke havner på sinna snekkeren:P haha! Kos dere med oppussingen! det er en del av gleden det:.Og TENK så fint det blir når dere blir ferdig!:D

    SvarSlett
  5. Gratulerer, Nina:) Vet du eg va forbi der i dag på et jobboppdrag. Eg e faktisk heilt sikker på at eg såg denne nydelige plassen:) du vett me e overalt! Dåkke komme garantert t å få d knallfint på gården! Gleder meg t å se ke som skjer fremover!!
    Klem Karen

    SvarSlett
  6. Å herlighet!!! Ja NÅ har dere virkelig kjøpt dere arbeid! :D Men du verden så flott det kommer til å bli når dere er ferdig! -Et skikkelig idyllisk landstedhus! Tomten ser helt fantastisk ut også! Gratulerer så mye! Gleder meg til å se flere bilder etterhvert! :))

    Ha en fin uke, og masse, masse lykke til! :0)

    Stor klem,
    Ann.

    SvarSlett
  7. ååååååh. du kan tru eg har venta på å få se huset dokk har kjøpt=) WOOOOOW....GRATULERER SÅÅÅÅ MASSE;) kjenn det stekk litt i sjalusi rota;) mye arbeid men så bi det akkurat sånn som man sjøl vil ha det...kommer tell å bli såååå bra;) meget koselig hus;)

    SvarSlett
  8. Gratulerer sååå mye, det er en deilig følelse. Kos dere masse med planlegging og arbeidet:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett

Så hyggelig du tok deg til å legge igjen en kommentar! Tusen takk!