11 august 2012

Litt hjelp og meininger ønskes!!

Må jo innrømme så meget, att det er det hvite møblene som regjerer her i huset!!
Uannsett hva farge møblet er, når det kommer til huset ....så blir det som regel hvitt!!

Vis en ser bort fra den oljemalinga som ble solgt tidligere...ble fort gul da, så hva det den eg likte å jobbe/male med.

Eg blir ikke fortrolig med vannmalingen som er nu!!

 Har blitt annbefalt denne malingen, som sku ver så god, men eg synes ikkje den dekker så veldig godt??!! Skapet som eg holder på å male, har et tatt 1 strøk med grunning og til nå 2 strøk med Lady supremefinish. Men det skimter mye igjennom.....?? Skal ikke ha en helt dekkende flate da...gjør ikke noe om det vil vise litt igjenom...men ikke så mye så det gjør nå. Dama i butikken sa det var den beste malinga som fantes. sku dekke så utrolig godt!!

 Så hvor mange strøk skal det da males?? 4 eller 5 strøk??
Hva slags maling bruker dere, og er meget fornøyd med?

Er så fustrert nå.....att enten så setter eg det bort eller maler det svart.....som minstemann kom og sa.......da han hørte meg sint å sur der eg holdt på!!!

Nope hvitt skal det bli!!

4 kommentarer:

  1. Hei, jeg sverger til vannmalingen sens. Men det blir ikke noe glatt og pen finish. Mine møbler skal se gammle og matte ut for å få det rette utrykket. Og den er lukt fri, det har stor betydning for meg som plages slik med migrene. Synes det blir fint jeg. Flinka:)

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    ..skjønner godt din frustrasjon, jeg har samme erfaring med den "nye fantastiske malingen" Jeg har dessverre ikke noen god råd, men ønsker deg en riktig fin sensommer helg ;))
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  3. Hei, har du hvit farge og fått med deg en boks med hvit base på skrifta forann , så er min erfaring at maling generellt ikke dekker godt nok. Hvit base brukes ofte som basis for andre lyse farger og tilsettes ekstra brekkfarge oppi. Uten at det er gjort noe med den så er det mindre hvitpigment i boksen. Fargehandlere påstår ofte at det går greit, selvsagt, da må man ofte supplere med ekstra strøk og kanskje kjøpe mer maling...

    Gå til forhandler og klag! Det burde vi absolutt være flinkere til. Si at du skal ha ekstra hvit brekkfarge oppi gratis.

    Et møbel skal ha et grunning og to toppstrøk og da skal man være ferdig!

    SvarSlett
  4. Min erfaring er at det avhenger jo VELDIG av underlaget, og av fargen. Har brukt en hvitfarge som heter letthet i takene jeg har malt. den trenger det minst 3 strøk av egentlig, for å få det skikkelig... (ikke alle rom jeg orker DET i, gang f.eks, med høyt under taket, og alle går jo bare gjennom uansett.. :P). Mens "refleksjon", som er litt gråere, den trenger bare 2 :)

    Kjempeflott ovn du fikk tak i :) vi har opp til flere av de svarte, men håper på å finne den store ovnen, som har stått på kjøkkenet i hovedhuset her før.. min farfar mente det var 6 "plater" på den, så stor har ikke jeg sett før :)

    SvarSlett

Så hyggelig du tok deg til å legge igjen en kommentar! Tusen takk!