01 april 2014

Det går fort unna!!! Lillehuset på gården.

Lillehuset på gården!

Det går fort unna når min bedre halvdel setter i gang!! Det er lillehuset vi snakker om, revet det gamle så stod der, og setter opp et nytt på samme plass. Men dette blir litt lengre, enn det gamle. Bygget er 13 meter langt!

Her er et bilde av "gamle stua" før vi reiv det ned!



 Her er ramma kommet opp...så ble det litt stillstans i byggingen, siden gubben var på"Gubbe" trening og forstua foten!!.....måtte bare ta det med ro!!


 Men her er taket snart på plass, og ytter vegger er kommet opp...


 Bilde tatt i dag, ute snør det godt, men taket tettes med vinbreak....blir litt lunere når enn skal begynne på gulvet, etterpå!! Inngangs partiet blir der, så det er en åpning. Blir en liten platting her og trapp ned. Og langs denne lange veggen, blir det 2 vinduer som kommer. Vi skal bruke like dem, vi har på hovedhuset. Som navnet sier så blir dette/byggningen å kalles Lillehuset!


Her står eg i åpningen, inn til oppholdrommet. Innderst i rommet deler vi av til det største soverommet, så blir det et oppholdsrom.....og til venstre for meg, kommer det er lite soverom, med 2 plassbygde senger!!

Og her kommer det en bod og en liten gang...
Vi trenger litt mere oppbevarings muligheter, derfor bygger/innreder vi en bod til.



 Her sitter eg og planlegger innredningen, vegger, tak og gulv. Som enn ser på bildet her, bordet som min gubbe har snekret til meg......sånne plank skal eg ha på det ene soverommet, stående og beiset i grått. Patinagrå Jotun sin interiør beis, og en vegg skal tapetseres!!






Dette var litt oppsummering fra FAGERHEIM GÅRD




3 kommentarer:

  1. Det morsomste med sånne prosjekt er å planlegge innredning.
    Skjønner at du koser deg skikkelig med det.
    Spennende å følge med videre.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Oj her går det vel unna!!! Og så kjekt som det blir! 8)) Masse lykke til videre, og ha en fin uke både du og snekkermannen, dere er superdyktige! :o))

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er! Lykke til videre, dette blir det spennende å følge med på framover :) Ønsker deg en fin ny uke.

    SvarSlett

Så hyggelig du tok deg til å legge igjen en kommentar! Tusen takk!