23 april 2013

Tja...skal nå bli et hus.....

Heia.!

Viste frem litt av innredning og møbler i går, som skal være på kjøkkenet!

HAR DERE LYST Å SE KJØKKENET?

 Står inne i stua og ser mot kjøkkenet.....ja det skal bli et kjøkken der....
Vi har saga et større hull i veggen og fjerna døra, mellom stue og kjøkkenet. Så virker både stue og kjøkken større!

 Vi har revet vegg mellom kjøkken og badet, måtte flytte døra litt og veggen var "mållråtten"
Har lagt nye gulv i 1 etasje, alle var for dårlig i stand, til å beholdes.


 Gubben står med ræva til!! har lagt nytt gulv og etterisolert, så vi får et varmere gulv.
Til høyre i bilde,( der det er blått og rosa på veggen) kommer det opp en ny vegg, og her kommer kokeplate og stekeovnen og noen skufferseksjoner.
 Og for å IKKE å få taket i hue, så måtte vi opp med en drage....er faktisk sur...ødela hele taket....men må mann så må mann!! Vil ikke flytte inn, så plutselig så ligger 2 etasje nede i 1 etasje....men min kjære mann har lova att det skal tilpasses så DET vil SE finere ut enn DETTE?


 Her som den blå veggen viser, kommer oppvaskemaskin, kjøkkenvasken og en skuffeseksjon. Skal ikke ha noe overskap på kjøkkenet. Skal heller ha åpne hyller. Vi har det ganske lavt under taket! ps..badet til høyre...mangler vegg og døra enda. Skal beholde alle det gamle dørene som finnes i huset. Vil ikke ha nye dører inn, ødelegger litt av sjarmen da, synes eg.
Her står eg der vi skal ha stekeovnen og tar bilde mot stua. Men den døråpningen skal blendes igjen. Kommer til å ha sittegruppa her på kjøkkenet.

Men se på loftstua.....takk å pris att det IKKE VAR EG SOM REIV NED TAKET HER!!
Fant fuglereir, 3 bikuber og EN STOR KOLONI med EDDERKOPPER!!!!

 Våres kommende loftstue! Skal legge panel i taket, men tre bjelkkende skal vises! mdf plater på 3 vegger. Den veggen så vises her skal vi rive så vi får frem tømmerveggen.
 Litt igjen å gjøre....må få bort avispapiret som er limt på noen av trestokkene

Prøvde å finne noe dato på avisene som er brukt i taket..men fant ikke noen ting....men det er gammel skrift....sku ønske eg fant en hel avis, så eg kunne  tatt vare på den!!

1 kommentar:

  1. nå kunne jeg ikke forestille meg noe, men du har full kontroll....det er bra!
    Jeg ble helt satt ut når du nevnte edderkopper....tror aldri jeg hadde klart å være der, før alt var ferdig....grøss!

    klem tone

    SvarSlett

Så hyggelig du tok deg til å legge igjen en kommentar! Tusen takk!