21 juli 2012

21 juli.....med regn og atter regn!

Som overskriften sier, så regner det det "kattunger" som vi sier på vestlandet. Eg kommer derifra, men er bosatt i vakre Nordland.
Men sommer og sol kan vi ikkje skryte på os i år.


Men koser meg inne med strikketøyet, tekoppen og musikk!! En rolig og behagelig lørdagettermiddag. Men egentlig litt farlig det der!!!!! Sitter å kikker rundt omkring her i stua....og da er det jo nye ideer popper opp i hodet!! Men ska la dem ligge der, ska prøve å lære litt mere å slappe av!!! Veldig vanskelig det der??? men prøver......


Men vil vise frem det flotte gamle forkledet eg fikk tak i for ei stund side. 1 time i klorinvann så ble det faktisk mye hvitere igjen.


 Har fått helt sansen for gamle tekstiler, men ikkje alltid enn kommer over noe. Har funnet dette inne på epla.no



 Har fått noen gamle papirer etter min besteforeldre. Så kjekt å ta vare på sånne minner. Dette er forsikringspapirer på eindommen som dem kjøpte i si tid.....kr 41 000,- sikkert en stor sum den gangen, unge som dem var da!
Har dem fremme her ved kjøkkenet, kan ikkje gjemme bort sånne fine gamle skatter.


Nå er det ikkje lenge til før eg skal trekke på min give away. Vil du forsatt bli med så se HER

4 kommentarer:

  1. hei på deg! nydelige skatter du har der! Du må nyte sommeren i nord men det høres ut som at dere har det samme været som oss på vestlandet ja hehe. Ha en fin kveld uansett! Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  2. 41 000 måtte jo være himla mye da de var ung ;)
    Heldig som har sånne "personlige" gamle skatter, hærlig ;)

    SvarSlett
  3. Nostalgisk, stemningsfullt og fint hos deg! :)) Stor stas med slike gamle papirer! Har noen vi også (tegninger) som jeg lenge har tenkt på å sette i glass og ramme, men det har blitt enda. Men fortsetter dette regnværet så kanskje jeg får det gjort! ;)) Vakker den lyseblå muggen/vasen.

    Ønsker deg og dine en fortsatt fin uke! :o)

    Stor klem, Ann.

    SvarSlett
  4. OY SÅ SPENNENDE !
    FLOTTE TING OG ARTIGT MED DE GAMLE PAPIRENE :)
    LEGGER MEG TIL Å FØLLER DEG !
    KLEMMER FRA ELI:)

    SvarSlett

Så hyggelig du tok deg til å legge igjen en kommentar! Tusen takk!